Mayan EDMS
Firma PAITO Sp.z o.o. oferuje wdrożenie i serwis opensourcowego oprogramowania do zarządzania dokumentami Mayan EDMS. Oprogramowanie to poprawia bezpieczeństwo oraz ułatwia i przyspiesza dostęp do dokumentów w Państwa firmie. Mayan nie posiada ograniczeń czasowych, ani limitu użytkowników, którzy mogą z niego korzystać. Można go skonfigurować w taki sposób, by dostęp do dokumentów możliwy był wyłącznie z wewnętrznej sieci firmowej lub z dowolnego miejsca na świecie. System działa w przeglądarce internetowej, nie wymaga instalowania czegokolwiek na stanowisku pracy i można go używać na dowolnym urządzeniu (komputerze, laptopie, tablecie czy smartfonie) i systemie operacyjnym (Windows, Linux, macOS, Android).
Mayan to nowoczesny i niezawodny system, będący świetnym wyborem dla tych firm, które nie potrzebują tak złożonych i kosztownych we wdrożeniu narzędzi jak np. Alfresco czy Nuxeo.
Dzięki elektronicznemu systemowi obiegu dokumentów usprawnisz działanie swojej firmy i oszczędzisz cenny czasu swoich pracowników. W efekcie Twoja firma znacząco obniży koszty i jednocześnie zwiększy efektywność funkcjonowania.
Wybrane korzyści z systemu EDMS
- Przyspieszenie wyszukiwania informacji
Proces wyszukiwania dokumentu przez pracownika skraca się z minut do sekund. Nie ma znaczenia czy był to papierowy wydruk, e-mail, plik tekstowy, arkusz kalkulacyjny, czy zdjęcie – potrzebny dokument znajdziesz podając:
- datę jego utworzenia lub zarejestrowania w systemie,
- całość lub fragmentu jego nazwy bądź numeru,
- kontrahenta którego dotyczy lub
- dowolny fragment jego treści (np. nazwy towaru z faktury).
- Ułatwienie dostępu i usprawnienie pracy grupowej
- jednoczesny dostęp wielu pracowników do tego samego dokumentu,
- dostęp do dokumentów dla pracowników będących poza firmą (np. handlowcy, pracownicy home office, osoby w trakcie delegacji lub urlopu),
- możliwość komentowania dokumentów oraz zmiany ich statusów (np. akceptacji lub odrzucenia).
- Usprawnienie kontroli dostępu
- precyzyjne przydzielanie lub ograniczanie dostępu poszczególnych pracowników do konkretnych dokumentów lub ich typów,
- informacja kto aktualnie zajmuje się danym dokumentem oraz kto i kiedy zajmował się nim w przeszłości i co z nim robił.
- Poprawa bezpieczeństwa
Eliminacja niebezpieczeństwa kradzieży, utraty lub uszkodzenia dokumentów:
- pracownicy nie muszą ich mieć „pod ręką”, więc dokumenty mogą być przechowywane w bezpiecznym miejscu.
- ograniczenie konieczności przekazywania dokumentów poprzez e-mail lub na nośnikach typu pendrivie znacząco redukuje niebezpieczeństwo dostania się ich w niepowołane ręce.
- Oszczędności i ekologia
Ograniczenie tworzenia i powielania dokumentów oraz ich przechowywania i archiwizacji. Oznacza to oszczędności:
- miejsca,
- energii,
- sprzętu biurowego (drukarki, kserokopiarki) oraz
- materiałów eksploatacyjnych (papier, tusz, toner).
Podstawowa funkcjonalność Mayan EDMS
- Elastyczne wprowadzanie dokumentów
Pliki mogą być wgrywane do Mayan-a ręcznie lub system zaimportuje je automatycznie ze wskazanych katalogów lub adresów e-mail. - Wersjonowanie dokumentów
System umożliwia przechowywanie wielu wersji tego samego dokumentu, jak również pobieranie lub przywracanie wersji poprzednich. - Automatyczne przetwarzanie OCR
Przesyłane do systemu dokumenty mogą być poddane automatycznemu rozpoznawaniu tekstu. - Wyszukiwanie pełnotekstowe
Dokumenty można wyszukiwać według ich treści oraz informacji dodatkowych. - Opcjonalne informacje dodatkowe
Dla każdego typu dokumentów można stworzyć indywidualny zestaw dodatkowych informacji (metadanych) opisujących jego specyficzne cechy (np. numer, datę utworzenia) - Konfigurowalne grupowanie dokumentów
System pozwala na automatyczne grupowanie dokumentów na podstawie zawartości oraz właściwości. Istnieje również możliwość ręcznego klasyfikowania dokumentów z wykorzystaniem tzw. szafek. - Oznaczanie dokumentów kolorowymi etykietami
System pozwala na oznaczanie dokumentów kolorowymi etykietami (tzw. tag-ami) w celu ich intuicyjnego i łatwego rozpoznawania oraz grupowania. - Obieg dokumentów (workflow)
Mayan pozwala definiować różne ścieżki obiegu dokumentów w firmie oraz śledź ich historyczne i bieżące stany. - Weryfikacja podpisów elektronicznych
System umożliwia sprawdzanie autentyczność dokumentów poprzez weryfikacje ich podpisów kryptograficznych. - Pisanie komentarzy
System pozwala użytkownikom komentować poszczególne wersje dokumentów. - Obsługa różnych formatów dokumentów
System potrafi obsługiwać zarówno proste jak i złożone, wielostronicowe dokumenty przechowywane w wielu formatach (np. pdf, jpg, png, tiff, gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, ods, odt, odp, rtf, html, txt) - Rozbudowany system uprawnień
Mayan dostarcza rozbudowany mechanizm pozwalający precyzyjnie określić uprawnienia poszczególnych użytkowników do konkretnych funkcjonalności i dokumentów. - Elastyczna instalacja
Mayan może działać na serwerze klienta lub serwerze wydzierżawionym, a nawet w oparciu o rozwiązania chmurowe firm trzecich (np. Amazon EC2).
Dzięki EDMS, zarówno Ty jak i Twoi pracownicy, zawsze macie wszystkie niezbędne dokumenty przy sobie, bez obawy o ich bezpieczeństwo - nieważne czy jesteście w biurze, w domu, w delegacji czy na wczasach.
Przykładowe, szacunkowe koszty wdrożeniasystemu Mayan w małej firmie.
- z systemu Mayan będzie korzystać 5 pracowników (dot. kosztów szkoleń),
- firma wykorzystuje 10 rodzajów dokumentów,
- nie będzie wykorzystywana funkcjonalność związana z obiegiem dokumentów,
- nie uwzględniono ewentualnych kosztów dojazdu,
- nie uwzględniono ewentualnych kosztów serwera.
- Analiza przedwdrożeniowa w celu określenia
- typów dokumentów oraz informacji ich opisujących,
- użytkowników oraz przysługujących im grup uprawnień,
- sposobu kategoryzacji dokumentów, tj. szafek, tag-ów, indeksów,
- sposobów przesyłania dokumentów do systemu,
- warunków technicznych dot. instalacji (serwer, kopie zapasowe, itp.).
- Prace instalacyjno-konfiguracyjne w zakresie
- systemu operacyjnego i serwera bazy danych,
- systemowego firewall-a,
- opcjonalnej usługi udostępniania plików i katalogów w sieci lokalnej,
- mechanizmu wykonywania kopii zapasowej i odtwarzania,
- systemu Mayan wraz w niezbędnymi komponentami i certyfikatami.
- Szkolenie użytkowników
- szkolenie wyznaczonych osób w postaci dwóch 30 minutowych indywidualnych lekcji na stanowisku pracy (administrator 2 x 1 godz.),
- dostarczenie skróconej instrukcji użytkownika w j. polskim,
- konsultacje telefoniczne (2 godziny),
- po szkoleniach baza danych zostanie zastąpiona czystą bazą produkcyjną.
Koszty prac wykonanych poza ustalonym zakresem wynoszą 100 zł/godz.
Wszystkie ceny są cenami netto i nie uwzględniają podatku VAT.
Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.